Friday 2 December 2011

Kagum.

Bismillah.


hari ni 3 Dec 2011. 9 Dec 2011, dah kena hantar thesis dan project design. Tapi, otak aku beku sekarang. Tengok aje journal, otak terus blur. -.-""".  sebab tu tangan terus nak menaip blog. 


*oh, project design, tesis. kenapa engkau susaaah sssangat..*


ok, dah masuk topik lain pulak. berbalik pada tajuk entry. "Kagum".


Yes, aku kagum. tp bukan kagum dengan lecturer. bukan dengan budak dean list. bukan dengan menteri. 

Tapi aku kagum dengan all my new downlines a.k.a new leader. *yang lama, of course kagum.*


New leader yg pertama : Awin dan azryn. 


1st and 2nd Herbalife events,  awin go without me! hanya bagi explaination n direction mll phone. 1st time *tak makan produk lg*, she go as a guest. 2nd time she go with her guest. see? if you're serious, no matter what, you'll still come to the event. Eventhough without ur sponsor. Rabu hari tu, dia datang dari rumah ke UKM 1 hari , semata-mata nak tengok macammana nak kendalikan booth. malam tu ke HOM Bangi, dan esoknya aku explainkan byk benda, sbb kami jarang bertemu. sebab dia belajar kt area utara. then,  dia balik umah. Sepanjang balik umah, dia pitching orang. dia hantar msg, 
"kak nurul, setakat ni dah 3 orang reject. tp Makyang lagi byk kan, 30 orang. Takpa, doakan awin. Fighting!"
Rasa nak nangis aku baca msg ni. T.T 
hari ni (hari sabtu) datang balik UKM. semata-mata nak pergi STS 4 Dec ni. 5 Dec dia akan ke penang utk ke 3 buah rumah business partner sama-sama utk work for SV this month. She's new, just 1 month and a half! but yet, her attitude, her determination, her commitment like she's already 1 year in Herbalife. Doakan awin, azryn and the geng complete jadi SV this month! Amin..


2nd new leaders : Amila dan kak mira.


Dua-dua ni memang mempunyai good attitude. dan sangat bersemangat terutamanya amila. She's still new. but, her desire to success amazed me. She bring guests in every events. Both of them, betul2 teachable. Anything yang aku beritahu, diaorang akan apply immediately. *awin dan azryn pun sama jg. ^^ Diaorang tgh work utk SV bulan ni. Doakan amila dan kak mira, complete SV this month. Amin.


3rd new leader : kak atul @ kak ruby.


Hari ni, dia pergi ke Sg Petani alone, untuk settlekan urusan jadi SV bulan ni. Kak atul ni lebih kurang macam aku waktu mula2. Banyak benda yg tak berapa pandai. tak pandai bercakap dgn orang, tak berapa confident dgn diri, malu-malu. But still, she keeps working and working. and make improvement day by day. Gogogogo, kak atul! Hairi percaya kak atul boleh! 
Kita doakan kak atul pun complete jadi SV bulan ni.. Amin..


4th new leader : kak ainna.


Orang yg sangat2 independent. Everything, buat sendiri. Rasa kagum betul. Dia pun boleh dikatakan orang baru dalam HL ni. bulan lepas, ada beberapa ketika lupa nak update dia ttg 35% sebab ramai yg harus aku handle dulu. bila teringat, aku terus hantar msg utk tny. Then, dia jawab, "akak dah purchase 35%, hehe." 
Aku, "ha?". Laju betul akak ainna ni. Dia buat everything sendiri. Kagum. Kagum. Aku pun tak macam ni dulu. Bulan ni, kak ainna target jadi SV. kita doakan sama2. Amin..


Apa2 pun, aku rasa sangat bersyukur. kerana Allah menemukan aku dengan orang2 yg serius, percaya dengan company, produk dan rela untuk berkorban demi masa depan masing-masing. 


Jom kita doa sama-sama, agar mereka semua complete menjadi SV utk DEC 2011. AMIN.. 


"Ya Allah, Engkau berkatilah kerja-kerja kami. Kuatkanlah kami. Tenangkanlah hati kami. Amin..." 


ok, ok, banyak kerja kena settle lg ni. k,bai! ^^



.

1 comment: