Tuesday 20 March 2012

Bukhary. Abdul Rahman Auf. Amalina Peter.



Bismillah..


My inspirations. and My DREAMS!!


Bukhary. <-- pernah dengar nama ni?


Ha, besaq2 ku upload gambar. Biaq terang korang baca. 


Sape hamba Allah ni? I would say, he's an amazing man! 



Mempunyai impian untuk menjadi kaya, tak salah. dan Tak Berdosa. 
Remember that guys. TIDAK BERDOSA. 

Typical mentality jadi kaya akan jadi sombong n lupa diri. Sbb tu ada yg takmau berusaha lebih utk dapat duit. the problem is not the money, but the problem is YOU. kalau fikir mcm tu, jd la mcm tu. kalau fikir kaya akn tambah iman kita, insya allah akn bertambah iman kita. We are what we think. 

Mungkin impian orang lain2 kan? Impianku? 

1. nak ubah ekonomi umat Islam. Ekonomi umat Islam dah makin parah. kita selalu sangat dipandang rendah oleh negara2 barat. apatah lagi oleh agama2 lain. Islam slalu dikaitkan dgn kemiskinan. So, I want change it! Islam adalah agama yang perlu dihormati dan pernah menggegarkan dunia suatu ketika dahulu!

Nak derma, bayar zakat, infaq banyakkkk2. Aminnnnnn...

2. nak ubah ekonomi bangsaku, orang Melayu. Sedih tengok orang kita sekarang. lebih banyak yang meminta dari memberi. kalu boleh, suma nak kan bantuan dan pertolongan. Oh, please. I want to change this attitude and mindset. kan best kalu suma ada pemikiran macam Tan Sri Bukhary ni. Malaysia akan lebih maju di tangan orang melayu. 

3. Nak kalimah Allah dilaungkan di pentas Extravaganza. Event Herbalife International, Extravaganza di mana menghimpunkan belasan negara dan ribuan manusia. Aku nak jadi orang yang berjubah dan bertudung yang berdiri di pentas Extravaganza utk menerima an amazing Award yang di saksikan oleh ribuan mata dan hati manusia. Moga diriku dan suami menjadi antara asbab ribuan Herbalife distributor yang bukan Islam, terbuka hati untuk mendalami Islam dan memeluk agama ini.. Amin.. 

Ni impian Mell. 
   

link : Ulasan Extravaganza Singapore

*Extravaganza Mei 2012 pun akan diadakan di S'pore. 
Jom, ubah kehidupan kita jadi lebih baik dgn hadir ke Extravaganza! *



Mell dan aku berkongsi impian yg sama.  ok, sape Mell ni? aku tak habis2 cerita ttg dia dalam blog aku. 
 meh sini, aku cerita sikit. Mell pernah kluar dalam NST tau. 

link : AMALINA PETER

Nama panjang Mell, Amalina Allan Peter. Ex-Schoolmate ku. Umur kami sama, 23 tahun. tapi attitude, mindset, experience, leadership dia, jauuuhh berbeza dgnku. Dia sangat2 matang.Buat Herbalife sejak umur 18 tahun. dan1st person yang membawa Herbalife masuk ke dalam universiti dalam Malaysia. sekarang, student yang buat HL meletup2 di seluruh malaysia. Mell skrg takda kt Malaysia, dia kat LA. utk Event Herbalife President Summit. jadi, boleh ngumpat dia sikit. hehe.. Jangan marah Mell. =D 

Update INCOME TERBARU mell (bulan Feb 2012): RM70,000. SubhanAllah. 

Mell, seriously, kau memang jadi inspirasi kami, anak-anak muda. Doakan kita semua tabah dan berjaya membawa nama Islam dan Malaysia ke muka dunia. Amin.. 

Ok, tentang Abdul Rahman bin Auf? Beliau antara sahabat nabi yang menjadi kesukaanku. Sangat dermawan. 

Abdul Rahman bin Auf pernah menginfakkan harta beliau sebanyak 200 dinar, 500 ekor kuda perang dan 1500 ekor unta untuk perang TABUK. Kalau lah di 'convert' ke zaman sekarng bersamaan dgn RM25.1328 JUTA!!!. Indahnya menjadi orang kaya beriman.

Actually, banyak lagi impian2 yang aku nak buat sementara masih bernafas lagi ni, tapi ini adalah antara impian aku yang terbesar, dan aku tak nampak cara lain utk capai impianku melainkan dalam Herbalife. That is my WHY in Herbalife. 

Herbalife is the ONLY and ONLY vehicle for me to ahcieve my dreams. How bout you? 

Sape2 yang nak ikut kami ke Extravaganza Singapore bulan Mei ni, boleh msg/call 0193727805 OK. *SERIOUS people only. =D

ok, nak buat tesis pulak. bye2, 






_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

No comments:

Post a Comment