Tuesday 31 January 2012

I dont need Event = I dont need You!



Bismillah.


"I dont need Event! I can success without Event!" *dengan muka dan gaya sombong*


ayat pedih yang diucapkan oleh seorang SV aku, waktu aku baru nak merangkak-rangkak dalam Herbalife. Terkial-kial aku nak jawab, al maklum usiaku dalam HL baru beberapa minggu waktu tu! Alhamdulillah, berjaya act cool at that time. tapi pastu aku terus ngadu kat a.ijan dan lin (beloved sponsor) dgn sedihnya.. T.T

Aku, --> Pernah dimarahi downline depan downline lain. Shake party yg aku buat sampai ke hari ni, tak pernah close Big volume. Paling banyak pun 1 set 123, plus 1 f1. *sedih kan?*


But, it's ok. Allah knows everything. He already plan everything for me. and I trust HIM. Tidak ada yg mustahil jika kita bekerja dgn kekuatn Allah. Ianya mustahil jika bekerja dgn kekuatan kita sendiri. 


So, sekarang, siapa yang berani nak cakap, atau terfikir, terdetik, terlintas dan semualah yg seangkatan dengan nya, "I dont need Event. I can success without Event."


Jawapan aku untuk you, "I DONT NEED YOU in my team. You can go." Noktah. (Noktah kuat2 sampai kertas terkoyak sebab betul2 maksudkan Event bukan something yg REMEH ).




So, nak WARNING awal2. utk sesapa yg nak start buat HL lepas ni, kalu serius nak buat HL, nak dapat high income tinggi tapi tak nak attend event frequently, nak pilih2 event. Nasihat aku, Lupakanlah niat korang. Pendapatku, Baik tak payah buat HL. Kami tak pening kepala. Korang pun tak pening kepala. Kan senang tu?


Tapi kalu just utk makan shj, memang 100% nak makan, takpa. at least g event 1 kali seumur hidup you pun TAKPA. ;)


Aku terfikir nak tulis entry ni sebab dah makin ramai yg tak nak attend event. Cakap baik2 tak dengar. Suma nak meretail je. Dalam HL ni, dapat income bukan dari meretail je. Ada banyak lagi cara lain utk dapat income. Yang korang suka sangat meretail ni kenapa? -.-" Memang dah proven, walaupun korang HEBAT meruncit, tapi tak g event, Percayalah, korang takkan dapat pergi jauh dalam HL. Ramai downline2 dan sideline2 aku yang senyap sunyi sepi je businessnya sekarang sebab tak nak attend event and not teachable. ada BIG ATTITUDE PROBLEM. Nak duit tapi taknak pergi belajar mcm mana cara nak dapatkan duit. Ha, macammana tu, kan? Think about it, deeply.


Moga-moga kita semua dijauhkan sejauh-jauhnya dari masalah ATTITUDE ni. Ameen..


Macam biasa, last but not least nak tinggal soalan utk korang.

Hari ni hari last EOM. Macammana EOM tadi? Adakah finish strong? =D


No comments:

Post a Comment