Sunday 17 June 2012

Tolong kira perkataan nangis


Bismillah. 

Semalam memang Hari Menangis Sedunia. Nangis je. Mata bengkak sangat. Dah macam orang cina, muka aku. Sepet je mata. Haha. -__-" Mungkin dah 2 bulan tak nangis kut. 

*actually, menangis adalah salah satu cara, utk kumpul semula kekuatan. tapi, jangan la asyik nangis je keja nya, rimas orang yg tengok nanti.*


Jerebu melanda area Selangor. jadinya, Aku demam semalam. Badan panas. Tapi amazingly, I can still walk!! *Dulu kalu aku demam, aku takkan larat jalan. Serius, tak tipu.*

Pagi semalam, ada Nutricity School. Dengan badan yang panas, bangun awal, msg2 SV & non-SV. Paksa diri g Nutricity School. Berat hati. tapi yg jadi speaker tu, Abqari. So, mmg wajib kena g. bukan senang nak dgr sharing dia. 

Bersiap2. pakai tudung. stokin. baring jap, utk tunggu reply.

Sekali tertidur smpi kul brapa ntah. Bila sedar2 je, aku dah lewat. Sangat lewat. Then, aku...nangis. penat je bangun awal, pastu, TIDUR?? Rasa tak boleh terima kenyataan, aku still kat atas katil. Aku rasa aku dah dalam KTM. 

Badan bertambah panas. so, gagahkan diri g mandi skali lagi. Balik bilik, nampak miss call a.ijan. Aku nak call balik, sekali takda kredit. jadi, nangis. Takkan nak g Kajang utk settle bil phone? Aku tak larat jalan jejauh!! Oh, My  Allah..

but, you know what. Aku still g Kajang. Dalam bas, nangis. aku risau, aku pengsan dalam bas. Alhamdulillah, tak pengsan. +_+ Pastu, balik bilik, nangis. sebab penat. 

Rehat jap. minum shake. *time macam ni, kalu ada suami kan best. boleh buatkan shake. T_T Aku nak  goncang shaker cup tu pun, mcm takda tenaga sgt. Pastu, shake aku, jadilah berketul2. so, nangis, sebab shake tak sedap. -__-'

Pastu, buka twitter jap. terbaca tweet Mell kat twitter.  

"I have to finish strong. Let others give lame excuses, but not me." - Amalina Peter.

Bila baca ni, nangis. 
Teringat --> Petang, dah janji nak jumpa sorg non-SV. Malam, nak jumpa dgn a.ijan dan sorg leader under aku utk sitdown ttg Our Target, which is GET. Aku pujuk hati. takpa, Orang berjuang kena berkorban. 


Tiba waktu petang, aku bersiap2 pakai baju. tudung. pastu stokin. kali ni, tengah sarung stokin, aku nangis. Tetiba rindu rumah. Apekah?? -___-"  Haha, emosi gile tak stabil semalam. 

Tapi, aku betul2 teringat ayat mell tu. Aku  kesat air mata, praktis senyum. Alhamdulillah, kluar bilik, dan sambut non-SV aku tu dgn senyuman. :)

Tengah2 explain. Tetiba awin dan kak ruby lalu. Aku panggil diaorng. So, terjadi secara tak sengaja, berlaku sharing antara d.line. Alhamdulillah. :)

fl7cc.jpg

Malam, tak jadi sitdown. Aku terasa hati dgn seseorang. Jadi, nangis. Tetiba, ada seseorang yg istimewa, hnt msg. Aku lagi nangis. T_T  Dia teman, start dari aku nangis, sampai aku berhenti nangis. huhu, tima kasih.. :)  

Aku buka twitter. terbaca tweet abg rudi. 

"I want to become good father for my family n my organisation..ALLAH pls guide me n lend me ur strength.."

Aku baca ni dan nangis. Pastu, teringat mak abah. Hantar msg kat diaorang. Abah balas msg. Lagi, tersedu sedan, aku nangis.........

Tapi, itu semalam. Hari ni, dah tak nangis dah. *smile*

Hari ni, alhamdulillah, dapat close 1000vp. See??? Allah datangkan ujian dahulu, baru nikmatnya akan datang kemudian. 

Fatiya deni : Allah dtgkan jerebu semalam...Harini Allah turunkan hujan yg sgt lebat.. He clean all the haze out..subhanAllah..HE IS THE MOST MERCIFUL. =D

so, ada brapa banyak Word "nangis"? haha, kira la sendiri. 

Ok, jom study. Nak exam dah. Doakan ek. =D 
Kbai. 



No comments:

Post a Comment