Thursday 14 June 2012

Anything, Just Cari upline.

Bismillah. 

Ok, hari ni takkan tulis entry yang merewang2. Akan focus dan shoot to the problem.

Herbalife INDEPENDENT Distributor. <--- Ada apa dgn nama ni?

aku HIGHLIGHT kan, word INDEPENDENT distributor. 

sekali lagi, INDEPENDENT.




oke, dah masuk word INDEPENDENT dalam otak??


ok, good. apa yang tengah aku try nak explain kan kat sini, is, kalu kita ni buat Herbalife, jangan terlalu depend kat upline. This business is our OWN business. 


"Upline @ sponsor bertanggungjawab ajar kita untuk consume Herbalife dengan cara yang betul dan dapatkan product result. Tapi tentang business, it is our own RESPONSIBLE." 
- Makyang. 

*makyang cakap ni, waktu aku awal2 serius buat Herbalife, meremang2 bulu roma dengar. sebab yela, makyang, kalu bercakap suara memang tinggi2 dan kuat2. Ofkos, aku meremang bulu roma. haha. 

Situasi orang yang tidak berdikari @ MALAS untuk berdikari : 

1) Nak pinjam product ---> cari upline. 
2) Nak pinjam duit ----> cari upline. 
3) Nak buat shake party yang entah kali keberapa ---> cari upline (1-3 kali takpa)
4) Nak guna scanner ---> pinjam kat upline
5) Nak beli tiket event --> Suruh upline dahulukan duit upline. 

*pastu upline ajak g event, korang TAKNAK. cne tu?? Nak mengharap upline tolong, tapi apa yg upline suruh tak nak ikut. Oh mannnn.. -___-"

Kalu nak cakap tentang takda duit, aku pun banyak kali takda duit. Hundred of times !! 
Sebab tu, kita kena sedar diri. Dah sedar kita, tidak berduit, kitalah orang yang kena USAHA, & KERJA LEBIH KERAS berbanding orang lain. 

Hehe. pagi tadi hangin sikit. sebab ada downline nak pinjam barang & duit LAGI. jadi, aku agak tension. *bnd sikit pun nak tension, kan? poooodah hairi. Ehe. =D

Abg ijan call, aku ngadu2 sikit la. Abg ijan cakap, "hairi, try to learn to say NO" 
Oke, my weakness, is cannot say NO. Bila downline minta mcm2, aku akan tegur "U cannot always do this. bla..bla.. bla..." but aku end up cakap, "Ok, so nak pinjam brapa f1?" 

So, pasni. Takkan ada dah. Aku nak jadi lebih tegas. *padahal mmg dah tegas. Haha 

CUba berdikari di atas kaki sendiri. 
Dont, be afraid. you CAN do it !! :) Goodluck. 

Ok, dah. Nak g solat asar. Kbai.

Wasalam. :)








1 comment: