Tuesday 22 November 2011

Love = Sin ?

Bismillah.


So many people talking bout this HOT topic.
 *besides Harimau Muda topic. Oh, Malaysia WON!! Proud to be Malaysian. *  


the Hot topic is - love. 

Love? 
Yes... everywhere, everybody, talking about this.. non-stop. =.=


Cinta itu suci. Tapi, manusia yang membuatkannya nampak "kotor". 
We need love. of course. but, in terms of man and woman, there's a boundary that you need to watch out. Jangan sampai kalah dgn bisikan Iblis. *astagfirullah*


Penuh kat FB orang bercerita ttg cinta. Penat kot dengar. Kejap baik dgn bf, kejap gaduh, kejap merajuk, kejap sayang2. To all woman, BF means nothing. NOTHING. 


kalu suami, of course, he's EVERYTHING.. :)



Ada kisah ni, sebab bf tak bagi pergi, dia tak pergi. Sebab bf tak suka dia pakai sesetengah baju tu, dia tak pakai. =.= kalau benda baik yang bf suruh tu takpa, tapi yang ni, kalu something yang berkaitan dengan future kita, bertentangan dengan hukum Allah, jangan IKUT.


sekali lagi, sy nak tekankan. BF means NOTHING. syurga bukan di bawah tapak kaki teman lelaki, tapi syurga kita di bawah tapak kaki Suami.. Biar ajelah bf marah, kalu dia tak suka kita pakai something yang Allah suka. Biarkan. Ingat janji Allah. 


"Perempuan yang keji untuk lelaki yang keji, dan lelaki yang keji untuk perempuan yang keji. sedangkan, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.." (24:26)


kepada yang dah ada pasangan, jangan tunggu lama-lama. apa-apa pun, buat solat istikharah dulu. Dia lebih mengetahui siapa yang lebih baik utk kita..



*Pernikahan : pengikat cinta di gerbang RedhaNya..*


Moga kita semua dipertemukan jodoh yang baik, yang dapat memberikan kita kebahagiaan di dunia dan akhirat.. Amin.

















1 comment:

  1. mudah2han dpt pengakhiran yg baik..amin ya rabbal alamin..=)

    ReplyDelete