Saturday 25 August 2012

Raya 2012 : Perubahan itu perlu bermula dari aku.


Bismillah.

Selamat Hari Raya suma!! hari ni dah raya ke berapa ek? aku pun tak ingat. Gahaha. -__- 
So, how's your Ramadan? Adakah Ramadan ini menjadikan kita insan yg lebih baik atau... sama je??? 

Tepuk dada, tanya iman... 

Raya tahun ni memang betul2 lain dari yang lain bagi aku. Sebabnya???

1) Kematian Tok pada Raya Pertama.. :'(

Aku dah tulis tentang ni dalam entry Raya 2012 : Pemergian yang abadi  so, tanak citer banyak. korang baca la sendiri ek. 

2) Amik Gambar waktu Hari Raya. 

Ehhh, jap. Kenapa pulak amik gambar pun jadi isu? --> sebab, family aku semua tak suka ambil gambar. Bila nampak kamera, semua orang lari. -___-

Contohnya macam ni, 

Hahahah -__-

Selalunya, kalu aku nak amik gambar mesti kena amik curi2. So, end up gambar akan dapat diambil dari tepi orang atau belakang orang. Tak best gile. Apa erti ambil gambar, kalu muka pun tak nampak. Kan?

Kalu dapat full muka pun, mesti hambar semacam. Macam aku yang paksa diaorang utk ambil gambar. Walau hakikatnya, memang betul pun. Gagagaga. 

Contohnya macam ni, 

 
*nampak sangat senyum terpaksa. Aduhai, sedihnya T_T..


Tapi, no problem. Orang Herbalife positf! Aku carry je memana phone, sbb nak amik gambo + bbm.

Alhamdulillah, berkat kesabaran *acece*, satu persatu family aku terbuka hati untuk ambil gambar.

 
*walaupun adik tak pandang kamera. aku je yg pandang. tp ok la. I'm happy anyway.

Ni dengan adik aku. Umur baru 19tahun. kat Matrix dapat 4.0 CGPA dua2 sem, oke. Jangan memain. *Elehhh*
Cuba tengok sape punya lagi besar badan. -__-

Then, ofkos aku amik gambar dengan emak tercinta. 

*abaikan background gambar yg ada periuk, kipas, radio bagai. -__- sbb aku bersusah payah nak amik gambar dengan mak. Time ni, baru mak izinkan aku amik gambar dgn dia. Hahah. Kat dapur pun, dapur lah. Aku tak kisah. heheh

 
yang ni Makndak dan Maklong. Comel tak. hahah. Minta maaf para jejaka, mereka berdua sudah pun berpunya. =D 

 Penyakit amik gambar dah berjangkit2. Sorang2 masuk dalam umah untuk amik tudung. Last2, suma beratur nak amik gambar walaupun muka suma serius. Gahahaha, kemainn.


Asyik gambar sedara perempuan je, lelakinya mana? Ha, nahhhh. Amik tengok.


Malu2 je nak amik gambar. Hahah. Cuba tengok sape senyum lagi lebar. Aku la tu. 

Ni gambar anak sepupu. Comeeeel kan? Hehe. Terkejut dia, aku amik gambar.

Last skali yang paling aku suka, permandangan di dapur rumah sendiri. Aku ulangi lagi, DAPUR RUMAH SENDIRI. bukan dapur di kampung.

 
Ada botol2 Herbalife tersusun rapi. Alhamdulillah.. 

Permandangan ni terdapat di dapur rumah sendiri, setelah 1 tahun lebih aku di dalam Herbalife. It does hurt me, when I'm having shake for my breakfast but my family having nasi goreng for their breakfast. It really hurt me. But, it's ok. Be patient. Masanya akan tiba. =)

Pemandangan kat dapur kampung dan dapur2 umah sedara tak macam ni lagi. Ada la satu dua F1 tersesat kat dapur2 diaorg. 1 F1 tahan 2 bulan. huhu. Tapi ok la. For a beginning.

Tapi dapur2 sedara yang dah jadi SV, memang macam kat dapur umah aku. Alhamdulillah. Bab COI, aku mmg lemah. Tapi kuasa Allah, aku ada 2 line (4 SV) yang datang dari COI. 

Line 1 = mak sedara + sepupu + kawan sepupu.
Line 2 = Jiran. Nama dia awin. Sape kenal?? Hahah. 

Walaupun line 1, tak berapa aktif, takpa. Asalkan diaorang consume Herbalife utk kesihatan diaorang sndiri. Tapi, aku tetap doakan mereka dibuka kan pintu hati untuk buat Herbalife business seriously, sbb Herbalife betul2 boleh mengubah taraf hidup kita menjadi jauh lebih baik. *dgn izin Allah*

Tentang amik gambar, kenapa semua family aku tak suka bergambar + fobia dgn kamera?? 
Sebab, kami orang susah. Mana ada kamera dulu2. Bagi kami, kamera tu mahaaaaalll sangat!! Membazir je beli!! 

Tapi, tu dulu. InsyaAllah, di hari2 mendatang, mereka akan excited. Macam aku dulu, mana suka amik gambar ni. Siap kena tegur dgn upline, abg ijan sebab aku amik 2 gambar je time Spectacular. -__-
 Tapi, Orang Herbalife kan excited bab amik gambar, and tak lama lepas tu, they influenced me. Hehe  

Macam menjawab tajuk entry ni, "Perubahan itu perlu bermula dari aku". Kalau bukan aku, sape lagi?? Sape lagi??  Just Sabar dan teruskan misi kita.


3) Raya terakhir sebagai single. InsyaAllah.

Yang ni, takyah hurai banyak2, sebab aku tak kawin lagi. Tatau nak citer ape. So, Jom amin ramai2. Ameenn.... 


4) Beraya dengan kereta sendiri. 

Entry ttg keta ni, aku akan citer dalam entry lain. Hahah. Malas nak explain kat sini. lenguh dah tangan menaip ni ha. 


Nak g kluar jap. Kbai.




No comments:

Post a Comment