Saturday 17 March 2012

Trend Herbalife distributor usia 20-25 tahun: Kahwin Awal



Bismillah.


Hari ahad ni, lega dapat kemas bilik. sebab dah lama, aku tak sempat nak kemas. huhu. 
-__-" life is so hectic.
Dah siap kemas, then tangan terasa nak menaip. Bukak la blog Mell kejap. Blog mell ni, memang memberi inspirasi yang sangat luar biasa kat diri aku. Blog yang memberi satu letupan yang hebat dalam dada, di saat aku nak hibernate kejap dgn Herbalife sebab nak focus kat benda lain. haha. (ade ke patut. tak boleh dijadikan contoh ni.)


To all Herbalife distributor yang baru2 nak merangkak atau, yang pernah berlari tapi terjatuh, dan nak bangun semula, aku HIGHLY recommend korang baca la blog Mell ni. Ok? InsyaAllah, it will give you lots of benefit and strength. 


Tajuk entri kali ni tentang NIKAH
ha, biar betul kan Nurul Hairi cakap tentang nikah? <--- memang nampak kurang logik. Kenapa nampak tak logik? 1st, sebab aku sendiri pun tak nikah lagi, ada hati nak cakap tentang kahwin awal. hehe.. -__-" 
2nd, sebab dulu, aku allergic kalu cakap ttg kawin, kawin ni. Aku tak suka. kenapa? emm, biarlah rahsia. Only Allah knows.. 


ok ok, back to the entry. Trend Herbalife distributor 20-25 tahun: kawin awal. 


Sebelum aku nak citer panjang, cuba baca blog Mell ni dulu. 




cuba tengok, tajuk entri mell lebih kurang sama mcm tajuk entri aku. Ni sape tiru sapa ni? hehe. mesti la aku yg tiru dia kan. hehe, Sory mell. =D






dah baca? 
Ha, best kan? Ada rasa terbakar tak untuk menikah? huhu.. 


Benda yang baik, elok kita buat. cuma yang penting, keinginan nak bernikah itu bagus. Tapi kena la ada persediaan untuk bernikah. Jangan la, berkeinginan je, tapi takda persiapan yang rapi. Bukan bersedia bab duit je, tapi bab agama. Persiapan utk jadi pasangan yang baik dan diredhai Allah. Supaya perkahwinan itu lebih diberkati dan harmoni. Kahwin ni bukan untuk 5-10 tahun je. Tapi sampai ke akhir hayat. dan sampai ke syurga, insyaAllah... =D


"Setiap lelaki pasti ditanya tentang kepimpinannya. Dan kepimpinan yang pertama akan dipersoalkan di Hari Akhirat nanti, bukan kepimpinan masyarakat, organisasi, jabatan, kabinet atau negaranya... tetapi kepimpinan dalam keluarganya. Seorang wanita mudah masuk ke dalam syurga walaupun tanpa suami bersamanya, tetapi seorang lelaki sangat sukar masuk ke syurga tanpa isterinya. Seorang suami hanya layak ke syurga apabila semua yang berkaitan isteri dan anggota keluarganya sudah dipersoalkan." -iluvislam- 


Setakat ni, aku dah buat survey kat kawan2 fakulti. kawan2 yang sudah berpunya, dan yang belum berpunya.  Kesemua yang telah berpunya, semua kata nak tunggu kewangan dah stabil. baru nak menikah. Dalam 3-4 tahun lagi. Lama tuh.. Macammana la diaorang nak kawal perasaan, dan jaga hati sepanjang beberapa tahun tu? Susah tau. Syaitan asyik berbisik2 perkara yang jahat. Apatah lagi, kalu yang selalu berjumpa-jumpa. Kejap2 nak dating. -__-" hilang la nanti, berkat pernikahan.. *nauzubillah*


Yang masih belum berpunya dan masih tercari-cari. Emm, sebenarnya jodoh ni tak perlu berusaha beriya-iya nak cari. Bila masanya tiba, dia akan datang. Naturally.. 


 

Aku tertarik dengan kata-kata ni,
"Tenang sahajalah menanti jodoh yang baik itu, ia akan datang sendiri hasil dari usaha tahajjud yang berterusan dan istiqamah. Ikhlas kerana Allah Ta'ala. Jangan buat kerana jodoh semata-mata. Usaha sebenar adalah usaha kita minta dengan Dia, bukan dengan merayu kasih pada si dia hanya kerana hati gelisah mahu hidup berteman. Hati gelisah takut si dia yang kacak terlepas, takut si dia yang cantik jatuh ke tangan orang. Minta dengan Allah, Allah bagi segala. Cepat atau lambat bukan kita penentu. Jodoh adalah sunnatullah. Sunnatullah tidak boleh digesa, tidak boleh dilengahkan bila sampai masanya. Sabarlah. Tenanglah. Tahajjudlah."


Teringat kat kawan aku ni. Dia memang nak ada pasangan. Berusaha la utk ke arah tu, tapi, nasihat ku utk mu, sahabatku. Prepare yourself first. Istikharah jangan pernah tinggal, walaupun sehari. Harus Istiqamah. 


SO, macammana kalu umur kita baru 20-25 tahun, tapi nak mendirikan rumah tangga in order utk jaga banyak benda??

InsyaAllah, we have solution. Buat la Herbalife. insyaAllah, lepas 1 tahun, korang akan nampak peluang utk bernikah sangat2 cerah. Tak perlu tunggu bertahun2. 

Ni antara gambar2 nikah Herbalife distributor lagi yang memang fresh baru keluar dari oven. Hot story. 

 
Saf dan jambang (ok, jangan tny nape kitaorg panggil dia jambang. aku xda jawapan. sebab orang panggil dia nama tu, so aku pun panggil. ^_^ ) Diaorang ni baru 1 tahun buat HL. tapi dah nikah bulan Feb hari tu. Alhamdulillah. 
*Average income = RM4000-5000.


 
yang ni, aizat dan nani. comel tau tengok diaorang. 
*Average income = RM5000-6000.


 
Ha, yang ni downline aku. 1st downline yang dah bernikah. *cit, langkah bendul. aku pun tak nikah lagi. =D* haha, takdalah. Diaorang buat HL tak sampai 1 tahun. baru je beberapa bulan. *Average income : RM2000-3000

Aku bila tengok gambar ni, bergetar jiwa. Rasa sebak. sebab cabaran diaorang dalam usaha nak bernikah, sangat2 hebat. Aku kan upline, jadi tahu setiap suka duka perjalanan diaorang dalam nak mendirikan rumah tangga. Tapi, one thing yang mengagumkan aku, diaorang ni, walau berapa banyak masalah pun, 
tetap Cool je. -__-" 

Alhamdulillah, dah bernikah hampir 2 bulan dah. Semoga berbahagia hingga ke syurga, dear. =D


Ok, dah habis idea. Sekarang jom Work. Double the activity, double the business! 
Siapa yang SERIOUSLY nak tahu tentang macammana nak dapat INCOME dgn Herbalife, jangan malu2 utk bertanya ek. 0193727805. *utk yang SERIUS je. 


Wallahualam~

No comments:

Post a Comment