Wednesday 21 March 2012

Mencari kekuatan.



Bismillah....


Alhamdulillah, aku  hidup lagi hari ni. 
Many things had happened this morning. And it makes me discouraged.. *astagfirullah.* 


*hairi.. tarik nafas panjang2, dalam2..* 


Semua datang dari Allah, dan akan kembali semula kepadaNya. Masalah itu datang dari Dia, maka pulangkan kembali masalah itu kepada yang Maha Mengetahui dan Maha Memahami.. Allah is watching me right now. I'm not alone in this world, although all humans in this world left me.. 


Tadi dengar lagu semangat, "Standing In the Eyes of the World"-Ella, air mata mula bergenang2 di kelopak mata. 


Hairi, you have to be strong! YOU NEED TO BE STRONG, for them. 
You never know how STRONG you are, until being Strong is the ONLY choice you have..




Masalah takkan pernah takda selagi kita masih bernyawa. Nak lari ke ceruk dunia mana pun, tak nak buat Herbalife sekali pun, masalah tetap akan ada! So, kenapa nak lari daripada masalah. Solve the problem. Find the SOLUTIONS. Cari dan cari. Gali dan gali..! 


Hakikat Kejayaan




Atie : "Setiap kali aku rasa down, aku rasa lemah sebab sangat banyak dugaan hidup, sangat banyak ujian dan cabaran yang aku terpaksa hadapi, aku terpandang balik gambar ni (gambar di atas), aku akan pujuk diri sendiri: Kenapa perlu takut atau lemah? Ujian ni yang akan bawa aku ke puncak kejayaan. Redah je lah! Kalau baru ada ujian sikit, then kau give up, memang kau akan semakin jauh dari kejayaan. Go face them! You ARE strong!'"


nak baca yang penuh? ni linknya --> The way we see the problem Is the PROBLEM.


Paling penting, DONT GIVE UP. 


Because she didn't. 
So, why should we give up??

O Allah, ease our journey.. Give us strength.. Amin..



No comments:

Post a Comment